van visie naar vorm
vrijdag, 26 augustus 2011 13:28

Als ode aan Steve Jobs gebruiken we nog een keer zijn visie als voorbeeld van hoe mooi het allemaal klopt daar bij Apple. Niet veel bedrijven hebben zo'n logische link tussen visie, concept en vorm. Sterker nog, ze hebben vaak niet eens een echte visie. Of ze hebben wel een visie (meestal in de top), maar die zweeft dan los rond en heeft niets te maken met producten, innovaties, hrm of communicatie down under.  'Ga eens even opzij met je visie, dan kan ik tenminste m'n werk doen...' In veel organisaties ontbreekt het vaak ook aan een sterk 'concept that drives the business' - als verbinding tussen visie en vorm.

Een visie wordt intern pas 'verinnerlijkt' als je hem tot de verbeelding laat spreken. Toenmalig Apple's CEO John Sculley maakte in 1987 (!) een inmiddels legendarische toekomstfilm: Knowledge Navigator:  http://video.google.com/videoplay?docid=-5144094928842683632#

 

Voeg je reactie toe

Je naam:
Onderwerp:
Reactie: